- Úvod
- >>
- VÝBAVA AUTA
- >>
- EVANS
- >>
- Chladiaca kvapalina EVANS POWER COOL 2L
Chladiaca kvapalina EVANS POWER COOL 2L
Špičkové, revolučné chladiace kvapaliny EVANS Coolants nahrádzajú chladiace zmesi na báze vody a nemrznúcich aditív. Teplotný rozsah použitia kvapaliny je -40° až 180°C. PowerCool je určený najmä (ale nielen) pre motoršport: RALLY, DRIFT, DRAG & DIRT. Odstraňuje predčasné detonácie, zvyšuje výkon a zabraňuje vyvretiu či pretlaku v systéme. Závodné tímy používajú Power Cool 180° práve kvôli maximálnej snahe zvýšiť výkon a prísun paliva, bez toho aby dochádzalo k vretiu vody v bloku motora. Power Cool zabezpečuje vynikajúci odvod tepla a optimálne chladenie - ideálny produkt pre všetkých ladičov, tunerov a profesionálnych či amatérskych závodníkov.
Výrobok je dostupný v baleniach: 2L, 5L, 10L, 25L.
Ďalšie informácie:
Ako fungujú kvapaliny Evans Coolants?
Tradičné chladiace zmesi na báze vody veľmi často prekračujú tenkú tepelnú hranicu, ktorá delí efektívne lokálne vretie kvapaliny a tzv. kritický tepelný tok.
Výhody Evans Coolants:
- kvapalina Evans je ekologická
- kvapalina Evans je doživotná (nevymieňa sa ako G11, G12 a G12+ zmesi)
- zabraňuje vyvretiu kvapaliny v systéme (bod varu až 180°C!)
- zabraňuje vzniku nežiaduceho tlaku v systéme
- zvyšuje výkon
- zabraňuje nežiaducim predčasným detonáciam v spaľovacej komore
- zabraňuje korózii, pretože neobsahuje vodu a kyslík
- zabraňuje oxidácii a galvanickým reakciám, je nevodivá
- zabraňuje tvorbe vodného kameňa (spôsobujúceho nedokonalé chladenie)
- chráni motor a jeho súčasti (vodná pumpa, chladič, tesnenia, spoje)
- zefektívňuje chladenie Vášho motora
- zachováva rovnomernú teplotu aj na najexponovanejších miestach, kde tradičné zmesi zlyhávajú a menia sa na paru (čím sa obmedzuje prenos tepla a dochádza k nedokonalému chladeniu)
- Evans Coolants sú používané špičkovými závodnými tímami po celom svete, odporúčajú ju poprední reštaurátori áut a nachádzajú sa v tých najcennejších klasických a zberateľských automobiloch sveta!
Návod na použitie:
Upozornenie: Výmenu kvapaliny konzultujte s Vaším mechanikom alebo najbližším autoservisom a zvoľte vhodný postup pre konkrétne vozidlo, aby ste predišli poškodeniam, neodborným zásahom a zavzdušneniu systému.
1. Vypustite pôvodnú chladiacu zmes z celého systému, vrátane chladiča, výpustného šróbu na bloku motora (ak je k dispozícii), všetkých hadíc a výmenníka kúrenia interiéru. Pri vypúšťaní si môžete pomôcť stlačeným vzduchom a kompresorom, ktorý Vám pomôže vytlačiť zo systému prebytočnú kvapalinu (najmä z výmenníka).
2. Uzatvorte systém, hadice a výpustné šróby a naplňte chladiaci okruh hydroskopickým (naväzujúcim vodu) prípravným roztokom Evans Prep Fluid. Preplachový roztok Evans Prep Fluid odstráni zo systému všetky nečistoty, usadeniny, hrdzu, vodný kameň a zostatky pôvodnej chladiacej zmesi s vodou.
3. Uveďte motor do prevádzkovej teploty a počkajte, kým sa odvzdušní systém. V prípade potreby a silného znečistenia chladiaceho systému nechajte pôsobiť Prep Fluid niekoľko hodín. Vozdilo je možné používať aj s roztokom Prep Fluid. Skontrolujte prípadné úniky kvapaliny a uistite sa, že chladiaci okruh neobsahuje netesnosti. Znovu vypustite zmes zo systému a zopakujte postup z bodu 1.
4. Uzatvorte systém, hadice a výpustné šróby a naplňte chladiaci okruh chladiacou kvapalinou EVANS Coolant. Dodržujte výrobcom stanovený objem kvapaliny v chladiacom okruhu! Uveďte motor do prevádzkovej teploty a počkajte, kým sa odvzdušní systém. Po prvom použití vozidla skontrolujte množstvo kvapaliny v systéme a v prípade potreby dolejte kvapalinu na predpísanú úroveň.
5. Užívajte si všetky benefity, ktoré Vám EVANS Coolants ponúka! Dodržaním vyššie uvedených postupov by ste mali dosiahnuť <3% obsahu vody v chladiacej sústave (obsah sa dá skontrolovať refraktometrom). V prípade potreby alebo pri neskorších servisných zásahoch do motora či chladiaceho systému zachyťte Váš EVANS Coolant do čistej nádoby a opätovne použite.
Slogan EVANS Coolants:
NO WATER = NO PRESSURE = NO CORROSION = NO PROBLEM!
(* žiadna voda = žiaden tlak = žiadna korózia = žiaden problém!)